fbpx

Szolgáltatás leírása:

A jógastúdió számtalan lehetőséget biztosít a látogatók számára. A különféle (irodai-, tini-, suli-, gyerek-, nagyi-, kezdő-, női-, integrál-, kismama-, baba-mama jóga) órák mellett nyári táborban is részt vehetnek a fiatalabb korosztály tagjai. A másik két jógastúdióhoz hasonlóan itt is van lehetőség a terem kibérlésére, ezáltal pedig az esetleges előadások által tudásmélyítésre is alkalmas a hely.

Vélemény – saját vélemény – élmény:

Mi Vizbor Margó óráját látogattuk meg – és egyáltalán nem bántuk meg. Azt a szeretet, amivel fogadott minket az első alkalom előtt szerintünk az is érzi, aki kicsit sem fogékony ezekre a dolgokra. Nyugalma már az első pillanatban minket is lenyugtatott, felelősségteljes hozzáállása pedig biztosított minket arról, hogy jó helyen, jó kezekben vagyunk. Türelmesen segítette mindenegyes mozdulatunkat (amit legkisebb önkritikát gyakorolva is mi leginkább csak esdeklésnek ítéltünk), szükség esetén készségesen javította testtartásainkat. Tette mindezt kellő határozottsággal, tapintattal, de a legnagyobb szeretettel. Odaadása, bátorító hozzáállása teljes egészében meggyőzött minket arról, hogy nekünk is van helyünk a jógaszőnyegen és az ászanák egyenlőre bonyolultnak tűnő világában.

Specifikum:

Az elhelyezkedését tekintve abszolút a favoritunk volt, főleg azért, mert az óra után – még az átszellemült állapotunkban a Zichy ligetben andalogva tudtuk hallgatni a madarak énekét is.

Ár-érték arány: 1.200 – 2.000 Ft/alkalom (óratípustól függően)

Összesen: 9/10 pont

4.5/5

Forrás: http://fife.hu/2019/05/30/joga-orak-szekesfehervaron/

Feltetted már ezt a kérdést magadnak?

Azt sokan megtapasztalták már, milyen hatása van a rendszeres jógagyakorlásnak a testükre. De csak ennyi lenne a jóga?

Az emberek 90%-a elsősorban a fizikai gyakorlás miatt érkezik az első jógaórájára azzal a szándékkal, hogy tegyen valamit az egészségéért, és megtanulja az életében jelen lévő stresszt kezelni. Ám ahogy múlik a gyakorlással töltött idő, a jógagyakorlók kétharmada megváltoztatja a kérdésre adott korábbi válaszát, s az „önmegvalósítás, a saját képességek jobb kiaknázása, az önmegismerés és a jóga szellemi-spirituális hátterének megismerése” veszi át a fentiek helyét. Időközben ugyanis kiderül, hogy a jóga több és más, mint pusztán fizikai pózok, kar- és fejtámaszok gyakorlása. A jóga nem torna. Nincs jógázás önreflexió nélkül. A fejlődéshez viszont sok türelemre, figyelemre és gyakorlásra van szükség.

Ép test

Tény, hogy aki jógázik, annak a teste hajlékonyabbá, erősebbé válik, javul az egyensúlyérzéke, általában nem küzd túlsúllyal, normalizálódik a vérnyomása és kevesebb rossz koleszterinnel kell megküzdenie a szervezetének. Kevésbé fáradékony, elmúlnak a krónikus fájdalmaik (fej és hát), megszűnnek az emésztőrendszeri problémái, javul az asztmás, allergiás panasza is.

Hogyan hat az agyműködésre a jóga?

Aki gyakorolja a jógát, sokkal könnyebben küzd meg a depresszióval, a stresszel és a szorongással. Aki „csak” kutatja a jógát, az meglepetten tapasztalja, hogy a jógázás mérhető változásokat idéz elő az agyban. Egy 2 évvel ezelőtt publikált tanulmányban (Frontiers in Human Neuroscience, 2015.) pl. azt olvashatjuk, hogy a jóga hátráltatja az agy szürkeállományának csökkenését, ezért a jógázók agyának struktúrája náluk jóval fiatalabb emberek agyáéhoz hasonlít. Még ennél is izgalmasabb, hogy a szürkeállomány védelmét a jógázók agya a bal agyféltekén oldja meg. Ezt az oldalt szoktuk a pozitív érzésekkel és élményekkel, illetve a paraszimpatikus idegrendszer aktivitásával összekötni (ez a mi kis „pihenő és emésztő rendszerünk”). Az agyat vizsgáló PET-szkenek már korábban megmutatták azt is, hogy az öröm és a boldogság érzései alapvetően a bal agyféltekét „mozgósítják”.

Jelenlét

Öröm, kiegyensúlyozottság, az agy aktivitásának megtartása, jobban működő test – ezen kívül mit ad még a jóga? Jelenlétet.

Az életünk a holnapról, a célokról, a rohanásról és a teljesítményről szól. A változás kényszeréről. A jóga egy olyan rendszer, ami összeköttetést teremt közötted és aközött, aki valójában vagy. Ha úgy érzed, ez a kapocs elveszett, talán ez lesz a Te indokod arra, hogy miért is jógázol. Jelen lenni, megtapasztalni a pillanatot – és engedni, hogy elmúljon.

Miért jó, ha egyre többen jógáznak?

Mert akkor téged is derűsebb és egészségesebb emberek vesznek majd körül. Ha szerinted is a jóga az egyik legjobb dolog, amit önmagadért és másokért tehetsz, csatlakozz a jógázók táborához! Ezt a cikket egy New Yorkban élő és jógázó pszichiáter, Marlynn Wej egy írása inspirálta. Szóval

Te miért is nem jógázol? (Yoga Alliance)

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírlevelünkben értesítünk a jógastúdió aktuális programjairól, híreiről, változásokról, megjelent írásairól.