fbpx

Dvikonásana – Kétszög póz

Állásból előrehajlás, ha szükséges, hajlítsuk be a lábakat a póz felvételekor, majd nyújtsuk ki. A kezek hátul összekulcsolva a fej irányába mozdulnak. A kéztartás előtt gördítsd hátra mindkét vállad, így a lapockák közelítenek egymáshoz, megnyílik a mellkas. Ezt tartsd végig a póz végrehajtása során.
 
Ha nehéz zárt lábbal, nyisd csípőszéles terpeszbe a lábakat és hajlítsd be a térdeket. Végezd ezt a könnyített verziót.

Hatásai

-Jó hatással van a rossz közérzetre, lehangoltságra, nyitottá teszi az elmét.

-Kedvezően hat a hasűri szervekre: energetizálja a májat, lépet és a veséket, gyomor és bélpanaszokat is enyhíti.

-Serkenti az agy vérellátását, fiatalítja az arcbőrt és megelőzi az elhízást.

Porckorongsérv, akut gyulladás a fejben, és magas vérnyomás esetén otthon semmiképpen ne gyakorold ezt a pózt. Kérd ki egy jógaoktató tanácsát.

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírlevelünkben értesítünk a jógastúdió aktuális programjairól, híreiről, változásokról, megjelent írásairól.