fbpx

Virabhadrasana II. – Harcos póz II.

A helyes végrehajtáshoz keress egy képzett jógaoktatót. https://joga-neked.hu/

 
❗Az egyik legfontosabb olyan álló póz, ahol a medencéhez képest a combok kifelé fordított helyzetben vannak. Csípőnyitó gyakorlat.
 
Végrehajtása:
👉 Virabhadrasana I. – Harcos I. pózból – jobb láb van elől. A comb láb helyzete nem változik, a comb párhuzamos a talajjal, a térd a boka fölött van.
👉 A bal talp rásimul a talajra, a talp kb. 60 fokos szögben a jobb sarok felé mozdul. Képzeletben húzz egy vízszintes vonalat a jobb láb sarkától a bal lábfejet közepéig.
Oszd el egyenlően a testsúlyt a két láb között.
👉A karokat hozd oldalsó középtartásba, a tenyerek lefelé néznek.
👉A lábak, a medenceöv, a törzs, a vállöv és a karok nagyjából egy síkban vannak egymással.
👉A fejed a jobb kezed irányába fordul, a tekintet az ujjak felé néz.
 
Hatásai:
⭐ Erősen hat a tudatra: erőt és bátorságot ad a személyiségnek.
⭐ Energetikailag a gyökér /1./, a nemi /2./ és a köldök /3./ csakrát harmonizálja.
⭐ Erősíti a szívet, mélyíti a légzést; energetizálja a hasi szerveket; állóképességet ad az egész testnek, felkészít a nehezebb álló gyakorlatokra; a csípőtáji zsírlerakódásokat csökkenti.
⭐ Erősíti a lábizmokat, a bokákat, a térdeket, szép és formás lábakat ad.
⭐ Nyitja a csípőt, nyújtja a lágyékot, a mellkast és a vállakat, erősíti a karokat és a hasizmokat, valamint a törzs izmait; csökkenti a hátfájdalmakat – jótékony hatású a terhesség második harmadában; tartásjavító ászana.
 

Kifejezetten ellenjavallata nincs a póznak, de…

szívproblémák, magas vérnyomás esetén a karemelés helyett maradjon csípőn a kezed, és ne vedd fel olyan mélyen kitartva a pózt.

nyakproblémák esetén ne fordítsd a fejed oldalra, továbbra is egyenesen nézz előrefelé, a nyak mindkét oldalát egyformán megnyújtva

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírlevelünkben értesítünk a jógastúdió aktuális programjairól, híreiről, változásokról, megjelent írásairól.