fbpx

Ustrasana Teve póz

Hogyan végezd?
Miért jó, ha csinálod?
Megtudhatod ebben a cikkben!

✅ Hogyan végezd?

1️⃣ Helyezkedj el sarokülésben. Majd emelkedj fel térdelésbe, nyisd szét a térdeket és a lábfejet csípőszélességben. *Ha kezdő jógás vagy, akkor a lábfejed támaszd a lábujjakra.*
 
2️⃣ A lábfejek párhuzamosak egymással.
 
3️⃣ A tenyereket tedd a csípődre úgy, hogy rásimuljanak a keresztcsontra.
 
4️⃣ Mély belégzéssel nyújtsd meg a combokat, és a törzs elülső oldalát, és hajolj hátra.
 
5️⃣ Kilégzés közben próbálj még jobban hátra hajolni úgy, hogy fogd meg a jobb kezeddel a jobb sarkad. A bal kéz addig stabilan támasztja a keresztcsontot. Majd a bal kezeddel a bal sarkad érintsd meg.
 
6️⃣ Annyi ideig tartsd ki a pózt, ameddig kényelmes. Arra figyelj, hogy a térd és a lábszár csípőszéles terpeszben vannak, a combok merőlegesek a talajra, A nyak követi a gerinc ívét, annak folytatása.

✅ Miért jó, ha csinálod?

🔹 Nyújtja a törzs elülső részét: combokat, hasat, mellkast.
 
🔹 Rugalmasan tartja és nyújtja a a gerincet, javítja a rossz testtartást, oldja a vállak merevségét.
 
🔹 Erősíti a szívet, fokozza a vérkeringést, serkenti az emésztést és az ivarszervek működését.
 
🔹 Frissíti az elmét és harmonizálja az alsó 5 csakra működését.
❌ Gerinccsúszás és tüdőtágulat esetén ne végezd ezt a pózt, illetve gerincsérv esetén konzultálj jóga oktatóval.
 
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírlevelünkben értesítünk a jógastúdió aktuális programjairól, híreiről, változásokról, megjelent írásairól.