fbpx
A Chaturanga Dandasana vagy négytagú bottartás, más néven hajlított karú deszka erőt igénylő testtartás, nem pusztán fekvőtámasz!

👉 Idő kell a póz helyes végrehajtásához, ezért használj eszközöket, így fokozatosan fel tudod készíteni a tested a helyes végrehajtásra.
👉 A törzsben és a törzs körüli izmoknak össze kell kapcsolódniuk, hogy megakadályozzák a medence leereszkedését kitartás közben, így a törzs és a gerinc a lehető legegyenesebb tartásban van, mint a bot.
👉 A talajjal párhuzamos egyenes testet a lábujjak és a tenyér támasztja alá, a derékszögben behajlított könyökkel. 👉 A könyök legyen közel a testhez.
👉 Ha nem megfelelően végzed, váll sérüléseket okozhat a póz.

Jótékony hatásai:
🔸 Növeli az energiát a testben, főleg a has tájékán.
🔸 Elűzi a fáradtságot, önbizalmat és erőt kölcsönöz.
🔸 Erősíti a köldök tájékát, a vállat, a karokat, a csuklót, a combot és a bokát.

Ellenjavallat:
❌ Ha gyenge a csuklód, vállad, könnyítésekkel, eszközökkel végezd.
❌ Hasi műtétek után és a csuklók, könyök, vállak degeneratív és gyulladásos megbetegedései esetén tilos végezni a pózt.
Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hírlevelünkben értesítünk a jógastúdió aktuális programjairól, híreiről, változásokról, megjelent írásairól.